Взуття для мисливців та рибалок

Історія виникнення взуття для мисливців та рибалок не простежується чітко аж до XIX століття. Раніше жодна людина не замислювався над тим, що для виходу на природу слід брати якусь особливу взуття. Природно, в ту пору вже існували шкіряні чоботи, валянки або унти, але їх можна було з успіхом носити і повсюдно, тому початок оповідання в цьому розділі варто брати саме з появи спеціалізованої взуття для мисливців та рибалок. Все тому, що до початку використання гуми як взуттєвого матеріалу, ті ж самі шкіряні чоботи і черевики, якими користувалися військові, відносно непогано справлялися і з потребами прихильників лову риби і вистежування звіра. Важливо знати, що полювання було (більшою мірою) прерогативою знаті, дворян і військових. Селянство і прості городяни не мали вільного доступу до природних ресурсів.

На початку січня 1856 року пан Генрі Лі Норріс, американський підприємець з Нью-Джерсі і його друг і партнер Спенсер Томас Пермілі з Нью-Хейвена висадилися на шотландських землях з патентом Чарльза Гудієра з метою почати виробництво гумових калош і чобіт. Обидва бізнесмени шукали підходящу площадку в Глазго і виявили її у вигляді мануфактури Castle Mill, вже обладнаної новими паровими машинами і котлами, вартість використання яких входила у вартість оренди. В середині літа 1856 року завод запрацював на повну силу, і вже в 1857 році була зареєстрована компанія Північна Британська гумова компанія, яка пізніше отримала назву Hunter Boot Ltd. Саме з цього моменту можна починати літочислення взуття для мисливців та рибалок.

В кінці кінців Норріс досяг успіху в компанії William Erskine Bartlett і зараз міг би вважатися винахідником автомобільних шин. Це маловідомий факт, але в 1907 році молода компанія Dunlop придбала патент «Barlett» у Північній Британської гумової компанії за 973 000 доларів США для використання прав на виробництво та розповсюдження автомобільних шин під тією ж назвою. Вважається, що сьогодні, патент буде коштувати понад 200 000 000 доларів США.

Перша світова війна стала каталізатором розвитку виробництва гумових чобіт для військових, які згодом стали популярними і серед цивільного населення.

Одним з найвідоміших продуктів компанії були оригінальні зелені гумові чоботи запущені у виробництво в 1955 році. Протягом свого довгого життя, чоботи Hunter зазнали значних змін і від того стали виключно популярним модним брендом.

Гумові чоботи Hunter водонепроникні і найчастіше зроблені з гуми або синтетичного еквівалента.

Важливим подією в еволюції екіпіровки рибалок і мисливців є початок серійного виробництва бахіл, Бродні або Болотников – чобіт з високим голеніещем, яке дозволяло безперешкодно знаходиться на великій глибині у воді або подорожувати по мокрих лісах і заболочених ділянках. Компанія Hodgman визнається в усьому світі одним з найстаріших і найбільш шанованих імен в сегменті товарів для мисливців і рибалок. Компанія почала роботу в 1838 році і одна з перших почала виробництво гумових чобіт з високою халявою.

У 1930 році був винайдений неопрен – майбутній матеріал, який своїми чудовими характеристиками потіснив гумові чоботи. Вчені компанії DuPont в ході дослідження ацетилену виготовили желеподібний матеріал – дивина ацетилен. У 1931 році почалося виготовлення продукції під торговою маркою DuPrene. Однак виробничий процес супроводжувався жахливо неприємним запахом, що тільки ускладнювало масовий конвеєр. Через деякий час був розроблений новий процес, що виключає запах. Виготовляється з’єднання отримало назву «неопрен», що мало на увазі не кінцевий продукт, а лише матеріал для подальшого виробництва.

Неопрен – різновид синтетичного каучуку. Застосуємо в агресивних температурах: від -55 ° C до +90 ° C, тому сфера застосування досить широка. Водонепроникний і еластичний. Неопрен знайшов своє місце і в виробництві спецвзуття, успішно замінюючи гуму зверху чобіт.

В даний час ринок взуття мисливців і рибалок успішно поповнюється різними варіаціями: напівчеревиками, черевиками, гумовими і неопреновими чобітьми, особливо утепленими моделями.